Een plaatselijke bui

12 juni 2019 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Ook hier bestaat het.. een hard, en vervelend bed. We hadden er allebei last van afgelopen nacht en zijn blij dat we op kunnen staan (het is half zeven)..
We besluiten om alvast de koffers te her indelen en even te kijken hoe we de rit vandaag gaan maken.
Nadat we de route uitgestippeld hebben gaan we ontbijten. Het is saai, maar het is in ieder geval eten. Een geroosterde boterham met spek, want ik heb geen zin in weer een ei en Rick doe je er al helemaal geen plezier mee

We hebben ook yoghurt met muesli, wat op zich wel eens een keer lekker is, dus dat ging er goed in.

We vragen nog even aan de gastvrouw of we wat water en een doekje mogen lenen, want de auto heeft ’s nachts nogal wat schijtweer gehad, letterlijk, de ruiten zaten vol..
We hebben de tuinslang geleend en zo goed als de auto weer toonbaar gemaakt.

En daar gaan we weer, vandaag hebben we 250 km te rijden. Een lange rit, maar wel met een mooie bestemming.
Oudtshoorn is het plaatsje waar wij de nacht gaan doorbrengen. Een mooie bergachtige omgeving en de rit van Oudtshoorn naar Montagu (bestemming morgen) is een nog mooiere rit. Namelijk over route 62, schijnt super mooi te zijn dus we zijn benieuwd.

0W9A65660W9A65720W9A65880W9A66030W9A66150W9A6622

Hoe dichter bij Oudtshoorn we komen, hoe meer struisvogels we zien. Het is namelijk een erg gewild dier hier, vanwege de eieren, veren en het vlees. We zien er veel en de ene struisvogelboerderij nog groter dan de ander…
Mooi om te zien hoe primitief en hoe goed de vogels het dan hebben.

Na een lang stuk met wegwerkzaamheden komen we aan bij Oudtshoorn, een drukke plaats, maar ziet er verder allemaal wel netjes uit. We gaan eerst even langs de supermarkt om iets te snacken te halen in de auto, altijd lekker.

We rijden een stuk verder en komen bij ‘’de oude meul farm’’ aan. Onze overnachtingsplek. Het ligt op een berg en zoals we het nu zien, ziet het er allemaal heel mooi uit. We krijgen onze ‘’kamer’’ toegewezen en als we binnen komen is het gewoon super mooi. Een mooi bed, een keuken en een mooi plekje buiten om te zitten. Oh en natuurlijk een baderkamer met wc altijd fijn.
Als we buiten zitten kijken we uit op de mooie bergwand en net daarvoor lopen wat dieren rond, lekker rustig rond te grazen.

20190612_170520

We besluiten, omdat het lunchtijd is, om een hapje te eten in het restaurant. Voor diegene die ons kent, als we honger hebben worden we niet echt gezellig, als we een half uur op ons broodje hamburger moeten wachten. Uiteindelijk kwam ons broodje en we hadden allebei honger, maar dit was voor het eerst dat het ons echt niet smaakte. En daarbij was het personeel niet echt vriendelijk. Ze keken ons eerder weg dan dat we gewenst waren.
Eigenlijk wilde we vanavond lekker in het restaurant eten, maar we besluiten weer naar de winkel te gaan om lekkers te halen voor op de BBQ die bij ons huisje zit.

Aangezien hier alles verder is dan 10 km, stappen we weer in de auto.. Een ritje van zo’n 20 minuten en dan arriveren we bij de winkel. De winkel heet Pick and Pay. Een enorme supermarkt met van alles in het assortiment; van gewone dagelijkse boodschappen t/m ovenschalen aan toe. En ook een stukje waarin ze kleding verkopen (met pashokjes). We hebben lekker een paar stokjes gehaald voor op de bbq en stokbrood met kruidenboter. We besluiten om ook knoflooksaus mee te nemen, want echt saus kennen ze hier niet in restaurantjes, dus dat hadden we gemist.

Eenmaal terug bij de kamer besluiten we om even lekker rustig op bed een aflevering SamSam te kijken. Lekker ouderwets, maar het is wel even nederlands.
Rond half 6 beginnen we met de bbq aan te maken. Het regent een beetje, maar dat maakt het juist ook wel erg leuk.

20190612_17463320190612_174158

Het vlees is heerlijk en ook het stokbrood is overheerlijk, net als de kruidenboter overigens. Rick besluit om de knolooksaus te proeven, en ik? Ik kom niet meer bij van zijn hoofd!!!
Het smaakte voor geen meter.. Het was erg zuur en helaas geen sausje bij het eten.

20190612_174510

De afwas werd ook nog even met de hand weg gewerkt.

20190612_193040

Daarna een lekker warme douche genomen, want op dit moment is het ’s avonds hier niet zo heel warm en echt verwarming kennen ze niet hier. Gelukkig hebben tot nu toe alle bedden wel een heerlijk elektrisch deken.

Het was een rustig dagje, omdat de nacht ons allebei erg opgebroken heeft, maar toch hebben we heerlijk genoten. Morgen een mooie rit naar Montagu waar we lekker 2 dagen kunnen genieten.
Fijne avond volgers!!!!

1. Marike:
    12 juni 2019
    😎 fijne avond voor jullie...
  2. Mirjam:
    Fijne avond! Hopelijk slapen jullie komende nacht beter! 😘
  3. Aad:
    Lekker sausje hè rick😜
    Maar goed weer een stukje Afrika
    Leuk we blijven zo mooi op de hoogte
    Tot het volgende verhaal
  4. Herman:
    13 juni 2019
    👍👍👍👍👍🍺🍺🍺🍺
  5. Paul:
    13 juni 2019
    👍👍👍 Ik wist da je zuur kon kijken Rikkert maar zo zuur.