Afrikaanse tent..

16 juni 2019 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Gisteravond om 23.00 uur aangekomen in ons hotel in Johannesburg.
Nadat wij een half uur hebben moeten wachten, zijn we uiteindelijk ingecheckt en klaar om te gaan slapen in onze kamer.

Maar... eerst hebben we nog even snel de blog en foto's voor onze lieve thuisblijvers geüpload.

Het was een erg korte nacht, want we werden om 9.00 uur alweer opgehaald door Lee, voor de reis naar onze laatste stop van de huwelijksreis. Namelijk Krugerpark. We hebben er allebei enorm veel zin in en staan dan ook te popelen om ernaar toe te gaan!

IMG_20190616_100617IMG_20190616_100552

De rit duurt in totaal zo'n 5 uur. We maken 2 keer een tussenstop om even lekker de benen te strekken.
Onze eerste stop is bij een tankstation ''Alzu Pertroprot'' in Middelburg, waarbij ook een supermarkt zat. Ook was er een mooi reservaat naast met wilde dieren. Dit schijnt in Afrika heel normaal te zijn, mensen kopen hier wilde dieren en houden die op hun stuk land. Zo ook hier bij het tankstation. Er waren struisvogels, buffels, zebra's en neushoorns. We hebben er zo'n 30 min rondgekeken en zijn toen de reis weer vervolgd.

0W9A70390W9A70330W9A70400W9A7027

Bij de tweede stop hebben we ook weer even lekker de benen gestrekt en dit was een mooi bergachtige plek. We hebben een kwartiertje stil gestaan en we merkten toen al snel dat het een stuk warmer was al dan dat we al die tijd gewend waren.
Nadat we de rit vervolgd hebben, is dan ook de airco op een gegeven moment aangezet omdat je anders toch wel begon te voelen dat het buiten z'n 30 graden was..
We zijn al meerdere plaatsen tegen gekomen met dezelfde plaatsnamen net als in Nederland. Zo kwamen we vandaag onder andere Middelburg tegen.

IMG_20190616_104024

We kregen onderweg veel te horen over Afrika en dat was ook wel eens leuk. Een erg aardige gids die ons met veel enthousiasme dingen verteld heeft. Zo hebben we ook wat dingen aan haar gevraagd.
- Ze kennen hier bijvoorbeeld geen APK. Je hoeft je auto alleen te keuren als je hem gaat verkopen. En je moet je auto keuren als je mensen gaat vervoeren, dus ook taxi's e.d. moeten dit doen. Al gaf zij wel aan dat hier nog wel eens mee gesjoemeld wordt en dus via een illegale weg gedaan wordt en dus een taxi o.i.d. wel goed gekeurd wordt, maar dit eigenlijk niet is.
Net zoals kentekenplaten, we hebben regelmatig auto's gezien zonder. Het is niet zo dat dit mag, maar ze krijgen een boete en dat is het. Wordt die niet betaald dan doen we verder niks, waardoor dus sommige mensen zonder kenteken rondrijden.
- We vroegen ook of het toegestaan was dat mensen gewoon maar in de laadbak van een Pick-up gaan zitten en hiermee vervoert worden; ook dit was niet toegestaan, maar de politie geeft hoogstens een waarschuwing en meer niet. Dit is meer om de mensen tegemoet te komen, omdat het openbaar vervoer hier zo waardeloos is en de mensen toch van de ene plek naar de andere moeten kunnen komen.
-Verzekering is hier geen verplichting, maar een eigen keuze. Ze vertelde wel dat dit erg lastig is als mensen een ongeluk krijgen met hun auto, want de ene partij kan dan zeggen ik heb geen verzekering, waardoor de andere partij hier dus volledig voor opdraait.

Afijn zo zijn we toch leuk wat dingen te weten gekomen over het land.
We zijn bijna aangekomen in Kruger en het landschap wordt gewoon NOG mooier dan het al was.

We rijden het Kruger in en meteen voel je de rust, wat een stilte.. je hoort hier alleen de dieren om je heen. Steve (onze gids voor de dagen dat we hier zijn) wacht ons op zodat Lee achter hem aan kan rijden naar onze tent.
We hebben eerder een mail ontvangen van de upgrade dus zijn allebei erg benieuwd hoe de tent eruit ziet.

0W9A70620W9A70600W9A70640W9A7053

Wij presenteren jullie onze Afrikaanse tent voor de komende dagen. Wat vervelend dit... Wij zullen jullie ons nieuwe adres per mail doorsturen haha..
We zijn er gewoon even stil van. Steve heeft dit voor ons geregeld omdat dit onze huwelijksreis is. Nou ik kan je zeggen dat is wel even slikken, in goede zin, je rekent hier helemaal niet op. We hadden ons mentaal al helemaal voorbereid op veldbedjes en koude nachten.
Hij vertelde er ook nog even bij dat we de laatste nacht nog een verassing krijgen en dat we dan niet in dit huis slapen, ook wij zijn erg benieuwd en kunnen niet wachten op die verassing, want dit huis was al zo'n grote verassing!

We hebben onze spullen in het huis neergezet en kunnen even lekker tot rust komen. Om 17.00 uur worden we opgehaald.
We zijn wat rondgelopen rond onze afrikaanse tent en kwamen hier ook rupsen tegen (nagevraagd en blijken dezelfde soort te zijn als de processierups) zij veroorzaken ook jeuk en bulten. Hier dus ook niet aanraken en als je er wel mee in aanraking komt Honing gebruiken. Ze liepen in een lijntje ergens naartoe, heel gek om te zien en het waren er ook behoorlijk veel..

0W9A7061

We gaan de eerste Afrikaanse Kruger zonsondergang meemaken. We rijden met de auto een stukje van ons huis af en er wacht ons een geweldig uitzicht.
We kunnen hier naar de dieren kijken met een hek ertussen. Leuk feitje is wel dat het een extreem dun hek is en er al meerdere kuilen onderdoor gegraven zijn. Steve verteld dan ook dat er al meerdere discussies gaande zijn of het hek er wel of niet moet blijven staan. Maar voor nu staat het er dus nog. We genieten met heerlijke Biltong (afrikaans gedroogd vlees) en een lekker drankje van het mooie uitzicht.

0W9A7099-HDR-Pano0W9A7161

De regel hier is tussen 18.00 en 6.00 uur is het verstandig om niet over straat te lopen i.v.m de wilde dieren die er rondlopen. We verplaatsen ons weer terug naar het huis om samen met Steve en Lee lekker te genieten van een Afrikaanse Braai. We staan rondom de braai te wachten tot het vuur goed warm is als we ineens geritsel horen, we kijken met onze zaklamp en zien 2 oogjes reflecteren.. Het blijken kleine bokken te zijn die op zoek zijn naar eten. Ze lopen rustig rond en verdwijnen dan weer in het donker..
We zijn lekker verder aan het kletsen als we ineens weer geritsel horen, maar dan een wat harder geritsel.. We schijnen weer met de zaklamp en zien dan 2 wrattenzwijnen wegschieten.. Na een paar tellen komen ze tevoorschijn en blijken het er 5 te zijn. Ze zijn ook op zoek naar voedsel en toevallig lagen er nog 2 oude appels die we ze hebben gegeven. Ze vonden het heerlijk.

IMG_20190616_185538IMG_20190616_190805

Daarna zijn we heerlijk gaan eten en hebben leuk gekletst.
Nadat Steve en Lee naar huis zijn gegaan hebben we nog even samen onszelf verbaasd over waar we nou eigenlijk zitten.. We hebben onszelf al een paar keer geknepen, maar nee het is echt. En het is SUPER!

Wij zullen nu lekker gaan slapen met veel dieren geluiden op de achtergrond. We wensen jullie ook een goede nacht!!!
Slaap lekker XxX

1. Astrid Scheyvens:
    In een woord... wauw...
  2. Marike:
    16 juni 2019
    Ongelofelijk ,wat een reis en wat leuk om dit zo met jullie mee te lezen 😁
  3. Alice:
    16 juni 2019
    Helemaal super, geniet ervan. Wat n mooi verhaal weer. Dit is pas n supertent.
  4. Aad:
    Jullie boffen maar
    Een zeer luxe tent
    Blijf genieten
    Super
  5. Mirjam:
    16 juni 2019
    Weer geweldig!!! Genietze lieverds.
  6. Herman:
    17 juni 2019
    Eughhhh komen jullie eigenlijk nog wel terug???? 🥴🥴🥴
  7. Dianne:
    17 juni 2019
    Weer een geweldig verslag o m te lezen. Jullie hebben echt een superreis wat een ervaringen en belevenissen. Geniet ervan en we lezen morgrn weer wat nullie allemaal beleefd hebben. Echt super leuk 😘