Bye bye Tafelberg...

15 juni 2019 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Zoals al eerder verteld schrijven wij onze blogs op de meest aparte plekken, zo ook vandaag; op maar liefst 39.000 voet hoogte in het vliegtuig.

IMG_20190615_174123

Maar goed om bij het begin te beginnen..
We zijn vanmorgen vroeg opgestaan om op tijd aan het ontbijt te beginnen, lekker een geroosterde boterham met smeerkaas.. En Rick z'n oude vertrouwde geroosterde boterham met bacon..
Nadat we alles hebben laten smaken zijn we onze koffers verder in gaan pakken, het meeste zat er al in maar de laatste dingen konden vanmorgen pas..

We zitten om 9.00 uur in de auto op weg naar een drie uur durende rit te paard.. Bij deze hadden we gisteravond al gereserveerd, zodat we niet weer voor een dichte poort stonden.
Gekozen voor een leuke binnendoor route. We kwamen nog een wegafzetting tegen. Waar hier in Nederland een stoplicht neergezet wordt, worden er hier mensen neergezet die als stoplicht fungeren.

0W9A69460W9A6948

Via allerlei kleine dorpjes kwamen we uiteindelijk bij Franschhoek uit.
Een zekere aanrader, zag er super leuk uit maar helaas hadden wij vandaag geen tijd om er een kijkje te nemen. Vonden we erg jammer, maar goed zetten we gewoon op de planning voor de volgende keer :)

We kwamen aan bij Cape Winlands Riding waar we de rondrit zouden gaan maken. We waren een kwartiertje te vroeg, maar we dachten kunnen we nog even leuk rondkijken. Alleen toen we er aan kwamen was helaas het hek dicht. Het hek ging toen wij er stonden wel open natuurlijk.
We kregen allebei een super leuk paard toegewezen en konden de drie uur durende rit beginnen..
Rick zat op Chenook een mooi bruin paard, die wel een ervaren ruiter op zich nodig had.
Patricia zat op Tallahassee, een mooi wit paard, die voor de beginner zeker goed was.

IMG_20190615_123302IMG_20190615_125520IMG_20190615_130309IMG_20190615_125536

We hebben een geweldige rit gemaakt door verschillende soorten landschap en genoten om dit stukje van Afrika te paard gezien te hebben.
Zelfs een paar keer de draf hebben we mooi gedaan.

Bij terugkomst was het pas duidelijk hoe lang we erop gezeten hebben, dit gaat Patricia zeker voelen morgen want het lopen gaat nu al iets langzamer haha. En toch was het meer dan de moeite waard!

We zijn daarna richting het vliegveld van Kaapstad gereden want onze vlucht naar Johannesburg vertrok om 19.55 uur. Tijdens onze rit zijn we nog even gestopt bij een tankstation. Wat we toen zagen kan eigenlijk ook alleen maar in Afrika of zulk soort landen...

IMG_20190615_154529

Nadat we de huurauto, nog wat bruin vanwege de offroad routes, ingeleverd hebben, zijn we naar de bagage drop off gegaan. Gelukkig konden we de koffers al afgeven en hebben we onze tijd volgemaakt met een hapje eten en een drankje bij een gezellig restaurant..

0W9A7002

Nu zitten we in het vliegtuig op weg naar Johannesburg, de vlucht duurt zo'n anderhalf uur. We zijn erg blij dat deze vlucht gaat want toen we op het vliegveld aankwamen was bijna alles qua vorige vluchten geannuleerd. Er was zelfs een vlucht van vanmorgen 6.30 uur, die net pas voor ons vertrok..

Afijn we zullen morgen waarschijnlijk onze eerste verhalen van het Kruger park vertellen, als we hier goede wifi hebben tenminste maar voor nu was dit onze dag. Slaap lekker mensen dat gaan wij ook doen. Nu nog in een bed, benieuwd wat ons in Kruger te wachten staat...

1. Mirjam:
    Super gaaf die paardentocht! Veel plezier nog verder. XXX
  2. Alice:
    16 juni 2019
    Fijn dat jullie vliegtuig n beetje op tijd vertrokken is. Veel plezier in t kruger park
    Liefs oma en mam
  3. Paul:
    16 juni 2019
    Wel gaaf de rikkert op een 1 pk. Wat zal de rikkert blij zijn de polo te hebben ingeleverd. Toch komen jullie op mooie plaatsen. Geniet in het Kruger Park.
  4. Aad:
    16 juni 2019
    Mooi verhaal en prachtige foto’s
    Vooral van beide op een paard
    Veel plezier de komende dagen in het Kruger park
  5. Dianne:
    16 juni 2019
    Werr helemaal top lm te lezen. Wat hebben jullie een geweldige huwelijksreis. Ben benieuwd wat we nog te zien en te hiren krijgen. Geniet van jullie vklgende bestemming en wij kijken uit naar het volgende verslag. 😘