Route 62

13 juni 2019 - Montagu, Zuid-Afrika

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben worden we vandaag wakker van de wekker..

We hadden alles al zo goed als ingepakt gisteravond, dus vandaag alleen nog alles in de auto zetten.
Nadat we alles in de polo gekregen hebben, gaan we ontbijten. Gelukkig een ander restaurant dan de lunch van gister hihi
We hebben keuze uit: toast, worst, bacon, eieren en yoghurt met muesli. Alleen vandaag hadden we ook iets extra's wat erg lekker was, namelijk pancake. Onwijs lekker :)

Na ons ontbijt hebben we de weg naar de Cango Caves gevolgd. Schijnt een enorm mooie grot te zijn, waar je een rondleiding kan krijgen. Toen we er aankwamen, bleek de tour (van 10.00 uur) net begonnen te zijn, het was zo'n 10.09 uur. We mochten nog snel doorlopen en met de tour meelopen, wat een geluk.
De gids was leuk en spontaan en had ook af en toe een grapje tussendoor, wat het allemaal erg leuk maakte.
We kwamen op een gegeven moment bij ''level 3'' en daar liet hij even zien hoe de ontdekker de ruimte zag, dus zonder licht en met alleen een kleine kaars aan. Wat een donker iets is het dan, maar het werd al gauw een stuk aangenamer toen de gids begon te zingen. Het was zo bijzonder en zo mooi!!

0W9A66760W9A66640W9A6649

Afijn we hebben een rondleiding van een uur gehad en zoveel moois gezien. Dat was zeker de moeite waard.
Rick had gekeken naar een mooie route naar Montagu, maar onze reis heen zou gaan en had zowel de route 62 gevonden, als een off-road route. Even gevraagd aan een local of die met de Polo te doen was. Toen deze zei; dat kan makkelijk, was de keuze voor Rick snel gemaakt.

0W9A67220W9A6709

We hebben een super gave off-road route gehad en hebben zoveel mooie ongerepte natuur gezien, maar ook stukken waar je normaal niet komt ontdekt. Zo kwamen we langs een bergdal en toen we langsreden zagen we veel water, wat best gek is in een droogte land. Toen we verder reden zagen we ineens uit het niets deze dam, heel groot en eigenlijk normaal niet echt iets wat je tegenkomt. Verklaart wel het water aan de andere kant :)

0W9A67600W9A67560W9A6626

Sommige mensen keken dan ook wel een beetje vreemd dat er een gewone auto langskwam, i.p.v. een 4x4 haha.
Ook al ging de route nu niet zo snel, dit stuk van zo'n 80 km off-road hadden we zeer zeker niet willen missen. We hebben ook wat filmpjes gemaakt, maar die kunnen we helaas niet uploaden, dus die zien jullie nog :)

Nadat we een stukje weer op de route 62 zaten, zijn we even gestopt om van het geweldige uitzicht te genieten. Ook werden we vergezelt door een paar leuke kleine vogeltjes die heel dichtbij kwamen.

0W9A68140W9A68000W9A68170W9A67940W9A6771-Pano

Een stuk verder zijn we gestopt bij een leuk eettentje met de naam Algenrynskraal. We hebben daar geluncht, al viel dat een klein beetje tegen, maar goed we mogen zeker niet klagen, we hebben alle dagen heerlijk kunnen eten. Om jullie een beeld te geven hoe afrikaans dan geschreven is hebben we een foto gemaakt van de menukaart. Eens zien wie van jullie het kunnen lezen.
Ze hadden bij het eettentje nog wat dieren zitten, die we ook even een bezoekje gebracht hebben en ons stokbrood van gisteravond gegeven hebben. Vonden ze heerlijk!

0W9A68250W9A68320W9A68400W9A6838We hebben de route 62 verder gevolgd naar Montagu. Onderweg kwamen we nog een sexshop tegen dus wij dachten nou laten we daar maar voorbij rijden. Achteraf hoorde we dat dit een super leuk en gezellig tentje moet zijn om iets te drinken. 0W9A6852Eenmaal aangekomen in Montagu, een dorpje waar we dit keer 2 nachten zullen blijven. Even bijkomen van al het gereis van de afgelopen week en even genieten van al het mooie hier.0W9A6857

We hebben een Geusthouse geboekt voordat we hierheen kwamen en bij aankomst blijkt dat we de enige te zijn voor de komende 2 dagen. We mogen dus elke kamer kiezen die we willen en ook de tuin, met bbq en zwembad is tot onze eigen beschikking (he wat vervelend)

Nadat we alles uitgelegd kregen, door de gastvrouw, in het afrikaans (je moet goed luisteren, maar als ze langzaam praten is het eigenlijk gewoon een beetje gebrekkig nederlands haha) hebben we even relaxed buiten gekeken wat we morgen kunnen gaan doen..

Maar mensen dat lezen jullie morgen pas hoor! Wij gaan nu lekker slapen en wensen ook jullie een fijn nacht! Trusten XxX

1. Aad:
    13 juni 2019
    Weer een mooi verhaal
    Top👍
  2. Alice:
    13 juni 2019
    Mooi verhaal en wederom mooie foto's. Geniet van jullie rustdag. Liefs
  3. Mirjam:
    14 juni 2019
    Super leuk weer om te lezen! Dikke kus.
  4. Astrid Scheyvens:
    14 juni 2019
    Op honeymoon en dan LANGS zo'n gezellige sex tent 🤣🤣🤣....gemiste kans 😜... geweldig je verhalen 😍
  5. Dianne:
    14 juni 2019
    Wederom top. Geniet van jullie rustdag.😘