Vier, vier, vier waar blijft het andere dier??

18 juni 2019 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Wat is het hier heerlijk wakker worden. We hebben allebei heerlijk geslapen en zijn klaar voor de tweede dag safari.

We beginnen de Safari vandaag vanaf een andere ingang. De omgeving is net iets anders dan de dag ervoor. Wat meer open plekken en veel te zien..
We komen als eerste de impala's tegen. Het blijven mooie dieren om te zien en het ziet eruit alsof ze elke keer opnieuw geborsteld zijn hihi..
Voor je het wist stond er weer een ander dier voor je neus. Vooral de impala's zien we in overvloed, maar ook de olifanten komen regelmatig even voorbij gewandeld.

krugerpark dag 2 9krugerpark dag 2 1

Vandaag was het een wat minder warme dag dan gister dus de dieren waren allemaal ietsje actiever gedurende de dag. Daar kwamen we ook snel achter, want de olifanten waren gekke sprongen aan het maken en zo nu en dan flink wat lawaai vanaf hun kant. Ook aan de randen van de wegen was het goed te zien dat er olifanten langs gewandeld zijn, want overal en nergens liggen afgebroken takken op de weg.
Aangekomen bij de eerste stop van de dag. Er hangen bij elke stopplaatsen twee borden. Op elk bord is te zien welke dieren waar gespot zijn. Het ene bord is van vandaag en het andere is van de dag ervoor. Het is natuurlijk niet altijd even betrouwbaar, aangezien iedereen magneetjes kan plakken op plekken die ze willen.
We zien dat er gisteren veel leeuwen gespot zijn, dus we hebben goede hoop vandaag er ook sowieso eentje te zien.

krugerpark dag 2 3

Nou het geluk was met ons.. we hebben er vandaag zeker 7 gezien. Niet allemaal bij elkaar, maar verdeeld over de dag, drie groepen.
De eerste die we tegen kwamen lagen bij een oud karkas, van waarschijnlijk een dag oud. Hun buiken waren tonnetje rond, dus erg veel bewegen zouden ze waarschijnlijk vandaag niet doen.

krugerpark dag 2 6

We hebben onze weg vervolgd en zagen ineens links van de weg een grijze massa. Deze grijze massa was een neushoorn. Hij lag heerlijk in de schaduw te rusten en was ook niet echt van plan om overeind te komen.

krugerpark dag 2 5

Onze weg vervolgde zich naar een stuk waar ook een kleine waterpoel hoort te zitten. Deze was zo goed als opgedroogd. Ze hebben overigens door de soms extreme droogtes er een speciale waterbak gemaakt voor de olifanten. Het zijn erg grote bakken, waar alleen de olifanten bij kunnen. Hier komen ook veel vogels op af en die kleurrijke vogeltjes hebben we ook even vast kunnen leggen.

krugerpark dag 2 4

Steve heeft ons daarna meegenomen naar een grote berg. Hier is een 360 graden rondkijk. Heel mooi om het park op deze manier te zien, dan alles op hoogte van de auto. We hebben er dan ook even heerlijk rondgekeken en even onze adem ingehouden. Zo overweldigend zo;n mooi natuurpark.

krugerpark dag 2 7krugerpark dag 2 8krugerpark dag 2 2

De tweede groep leeuwen die we tegenkwamen waren iets verder weg te zien en lagen heerlijk in een stukje gras te chillen. We hebben ze op de foto kunnen zetten, maar het was wel even goed inzoomen.

krugerpark dag 2 11

We hebben veel rondgereden op zoek naar de luipaard, tot nu toe nog niet gezien, maar wel veel plekken gezien waar hij zou kunnen zitten. Dus wie weet heeft de luipaard ons stiekem uit zitten lachen vanaf zijn boom.
Hier in het Krugerpark hebben ze ook een rots die vernoemd is naar de Lion king. De leeuwenrots heet het. Hier zijn ook regelmatig leeuwen op te zien. Het lijkt ook best nog wel op de berg van de film, alleen dan een stukje kleiner.

krugerpark dag 2 14

Bij een andere stopplek is onze gids in de shop een ijsje gaan halen, toen we vroegen hoe het kwam dat het iets langer duurde, vertelde hij dat de vrouw naar boven gevlucht was. Er waren bavianen in de shop en die zijn schijnbaar niet echt geïntimideerd door vrouwen, maar wel door mannen. De man van de vrouw hoorde uiteindelijk de herrie en heeft ze weg kunnen jagen. Ze zien er dan ook niet echt heel vriendelijk uit. Ze zijn ook nergens echt bang voor, misschien scheelt dat ook een hoop.
De Velvet monkeys daarentegen zien er iets vriendelijker uit en gaan ook weg als je wat geluid maakt. Ze zijn ongeveer net zo groot als een kat.

krugerpark dag 2 12

Op het einde van de dag kwamen we nog een leeuw tegen, die zijn prooi (een giraffe, eerder al gedood) lag te bewaken.
Super gaaf om deze dieren zo relaxed ergens te zien liggen en hun eigen nergens druk om maken. Je rook de giraffe wel al. Er zaten flink wat vliegen bij, maar schijnbaar houden leeuwen wel van een extra lekkere crunch van de vliegen..

krugerpark dag 2 13

Een stukje verder was een mooie waterplas. Aan de overkant lagen grote krokodillen te zonnen op de oever en de nijlpaarden lagen in het water, maar je hoorde ze wel geluid maken. Indrukwekkend geluid is dat van zo dichtbij.
Net voor onze neus was een kleine krokodil bezig om zijn net gevangen vis weg te werken. Hij had er een beetje moeite mee, maar uiteindelijk is het hem gelukt. Hij kan er weer een tijdje tegen.

krugerpark dag 2 19

We hebben meerdere malen moeten stoppen, vanwege de olifanten die de weg over willen steken. Er zitten dan een paar jonge mannetjes in de groep die op je auto afgestormd komen om indruk te maken. Nou ik kan je zeggen dat lukt ze aardig. Onze gids weet gelukkig precies hoe ver hij van de dieren weg moet blijven, maar het is nogal een indrukwekkend iets als zo'n groot beest op je af komt. Gelukkig konden we ook vaak even zeggen aaaah... want dan kwamen er weer kleine olifantjes voorbij. Zo ook deze twee schatjes!

krugerpark dag 2 15krugerpark dag 2 16krugerpark dag 2 10

De crocodile brug is een mooie brug hier in het park. Er stroomt altijd water doorheen en er is al meerdere keren een wateroverlast geweest op deze plek. Zo hoog en zoveel dat de oude brug van de trein voor een deel weg gevaagd is en de trein nu dus niet meer zijn weg door het Kruger kan vervolgen. We hebben nog wat mooie plaatjes geschoten van een waterbok en een nijlpaard.

krugerpark dag 2 20krugerpark dag 2 17

We hebben enorm gezocht vandaag, want we wilde heel graag alle dieren van de Big five voor onze neus gehad hebben. Nou ik kan je zeggen het is ons uiteindelijk op de valreep gelukt. (De Olifant, de neushoorn, de buffel, de leeuw en het luipaard)

krugerpark dag 2 18

We waren op weg naar de uitgang, toen er ineens een paar auto's voor ons stil bleven staan. Hierdoor hoorde Rick in de struiken iets bewegen en toen we keken bleek het een hyena te zijn, we hebben helaas geen foto kunnen maken, want hij verdween snel de bosjes in.
Afijn we gingen dus even kijken waarom al die auto's stopte. Toen we goed keken bleek het een luipaard te zijn. Wat een kick geeft het als je daar de hele dag naar aan het zoeken bent geweest en hij dan ineens gewoon voor je neus wegloopt in de struiken. Maar we hebben het ook nog vast weten te leggen!!

krugerpark dag 2 21

En ook al zien we het elke keer als we het Krugerpark uitrijden, zoiets blijft toch ook helemaal geweldig om te zien. De zonsondergang..  Dat betekend weer een dag die we af kunnen sluiten hier in het geweldige land. We hebben dan ook vandaag weer enorm genoten van al het moois om ons heen.

krugerpark dag 2 22

Wij weten niet of het ons lukt om morgen een blog te schrijven, want omdat het onze huwelijksreis is heeft Steve, onze gids, een verassing voor ons geregeld. Mochten wij geen internet hebben, zullen jullie dus even moeten wachten met wat die verassing nou is..
Voor nu zeggen wij, slaap lekker mensen en wellicht tot morgen!!

1. Cindy:
    18 juni 2019
    Wat een gave huwelijksreis, fijn om te horen hoe jullie genieten met volle teugen. Ben heel benieuwd wat Steven voor jullie in petto heeft...misschien wel een pop-up tentje in het park. Advies voor de nacht heel hard snurken, dan blijven de bewoners van het park op afstand 😜
  2. Kitty:
    18 juni 2019
    Ja!! Komende nacht in een tentje in de wildernis...
    😉Gebakken aap eten...
  3. Paul:
    18 juni 2019
    Wederom een mooi verslag. Gaaf dat jullie het naar het zin hebben
  4. Mirjam:
    Super gave foto's!!!
  5. Aad:
    18 juni 2019
    Blijft mooi hoe jullie de reis beschrijven
    We genieten ervan
  6. Alice:
    18 juni 2019
    We hebben weer genoten van t verhaal en de foto's. Heel veel plezier morgen met jullie verrassing. Geniet ervan. Wat n geweldige belevenis
  7. Dianne:
    19 juni 2019
    Wedeekm een geweldig verslag van een super dag. Geniet morgen van jullie verrassing en we kijken weer uit naar het verslag ervan.