Daar bovenop de berg..

11 juni 2019 - Steytlerville, Zuid-Afrika

En dan wordt je wakker van de vogeltjes die naast je raam lekker aan het fluiten zijn..

Na een heerlijke douche en alles weer ingepakt te hebben, voor het eerst ons eigen ontbijtje maken..
Dat is wel even wennen hoor.. Alle dagen werd dit voor ons gedaan. Maar goed ook dat hoort erbij.
We hebben lekker buiten ons ontbijt opgegeten met de huiskat die ons elke ochtend vriendelijk kwam begroeten..

In de auto op weg naar Steytlerville. Eerst nog een stop gemaakt bij de Cheetah farm.

0W9A62460W9A6249

Dit is een organisatie die wilde katachtigen opvangt die om wat voor reden dan ook zorg nodig hebben. Vooral de Cheetah's werden opgevangen maar ze hadden ook Servals. Super leuke beestjes die enorm hoog kunnen springen.

0W9A6291

We hebben een mooie rondleiding gekregen en ook de jaguars lieten zich mooi zien. Het waren een mannetje, een vrouwtje en twee jonkies van 1 jaar oud.

0W9A6313

En de twee leeuwenmannen hebben we gezien. Ze hadden veel ruimte en lagen er heerlijk relaxed bij, Deze waren 7 jaar geleden binnen gebracht en hebben ze met de fles groot gebracht. Deze leeuwen kunnen niet meer uitgezet worden, omdat ze zo aan mensen gewend geraakt zijn.

0W9A6341

Als laatste kon je nog bij een tamme cheetah in het verblijf. Khaki, hij was hier geboren en ook met de fles grootgebracht. Hij vond het geen probleem en lag uitgebreid te genieten van alle aandacht die hij kreeg. Ik (Patricia) ben er niet bij geweest, maar Rick uiteraard wel. Voor mij nog net iets te spannend :)

0W9A6408IMG_20190611_121608-bewerkt-2

Nadat we alles gezien hebben, zijn we weer in de auto gestapt op weg naar onze eindbestemming van vandaag, Steytlervile. We hadden deze rit een keer ander uitzicht. Namelijk heel veel fruitbomen om ons heen. Het is schijnbaar nogal een goed gebied voor citrusvruchten. Overal waar je keen stonden dan ook citrusbomen. Zo veel als we er zagen, nadat we een tijdje aan het rijden waren veranderde ons uitzicht weer in het oude en vertrouwde, bergen. En zoveel en zo mooi, dat we er een paar natuurlijk vast gelegd hebben voor jullie.

0W9A6496-bewerkt0W9A64850W9A6481

Eenmaal aangekomen in Steytlerville was het even wennen. Alles was super netjes maar toch ook heel ouderwets. Heel rustig op de straten en bijna niemand te zien, zo rustig. We hebben onze overnachtingsplek snel gevonden en het ziet er allemaal netjes en verzorgd uit. Nadat we alles spullen neergezet hebben zijn we eens gaan kijken wat Steytlerville en de omgeving ons te bieden hebben. We hadden gelezen over een mooi uitkijkpunt ''draaikrans'' over de bergen, dus zijn we die weg ingegaan. Het was een grindweg. We hebben deze weg gevolgd, omdat het zicht op de bergen gewoon te mooi was om weer om te draaien.
Nadat we even onderweg waren (lees 15 min verder) zagen we ineens een bord staan met ''reservaat'', wat dus beteken dat we wilde dieren tegen konden komen. Wij helemaal enthousiast want dat is altijd leuk om te zien.

We zijn veel koedoe's tegen gekomen en ook overal liepen zo nu en dan wat apen over de weg.
We hebben de weg verder vervolgd, toen er ineens een hek was. Heel vreemd, want het was wel een doorgaande weg, we hebben gekeken en het hek kon gewoon open. Nou dat was mooi want wij konden onze weg weer vervolgen.

Na ongeveer 10 min rijden kwamen we bij een enorme kuil aan. Onze auto (een VW polo) heeft een vrij lage onderkant en die hoorde we dan ook al vrij snel over de grond schaven, ai das niet goed. Wij weer achteruit en gekeken. Er was geen andere mogelijkheid dan wat zand wegschuiven en nog eens proberen.. Nee nog steeds niet. Uiteindelijk hebben we een steen net voor de band gelegd en jawel we konden onze weg weer vervolgen. Helaas hebben we van deze survival geen foto's, waar we achteraf ook spijt van hebben hihi.

We hebben bij elkaar zo'n 2 uur lekker rond gereden in de natuur en veel gezien, het was heerlijk rustig en ook dat was wel een dagje lekker.

Nadat we weer bij de Logde aangekomen zijn, hebben we onszelf even opgefrist en zijn we lopend (wat ja mensen Afrika is helemaal niet zo gevaarlijk als iedereen beweert) naar het restaurant gegaan. Het was echt heerlijk! Lekker een biefstukje, met frietjes en sla en een overheerlijk toetje als nagerecht. We hebben ook nog een plaatselijk toetje geproefd, 2 koekensisters. Het is een soort deeg en heel zoet. Was overigens erg lekker.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat er vandaag niet al teveel foto's zijn, want we hadden de rustdag even nodig. We hebben zo erg genoten dat we soms het fotograferen even vergaten.

We wensen jullie een fijne nacht en ook wij kruipen er zo lekker in.
Tot morgen volgers! Xx

1. Mirjam:
    11 juni 2019
    Weinig foto's is in dit geval een goed teken! Lekker blijven genieten 😘
  2. Aad:
    Zo als alle verhalen
    TOP
  3. Herman:
    11 juni 2019
    Mooi R&P gaaf om jullie zo te volgen.
  4. Paul:
    Weer un skon verslag.
  5. Alice:
    12 juni 2019
    Fijn dat jullie zo genieten, liefs mam
  6. Dianne:
    12 juni 2019
    Super zoals je alles schrijft. Geniet nog lekker verder en we kijken uit naat het volgende verslag. Groetjes uit een heerlijk turkije jan rn dian