Olifanten....

6 juni 2019 - Struisbaai, Zuid-Afrika

Laatste dagje Kaapstad is aangebroken.

We hebben lekker geslapen en zitten al op tijd aan het ontbijt.
Zoals de vorige dagen ook nu weer een heerlijk ontbijt gehad, verzorgd door het hotel en de aardige mensen die er werken.

0W9A4124

We hebben uitgecheckt en de reis naar Struisbaai wordt ingezet.
De reis gaat eerst door nog een stukje Kaapstad en van daaruit rijden we via de binnenlanden door bergen.

0W9A41230W9A41150W9A4132

We hebben een tussenstop gemaakt vandaag bij Hermanus. Een dorp waar je walvissen kan zien, als je geluk hebt. Maar helaas voor ons geen walvis.. Maar dus wel de olifant, of ja dat is niet helemaal waar, we hebben het nauw verwante dier van de olifant gezien en geloof het of niet, google het als je ons niet gelooft. Maar dit is het dier wat het dichtste bij de olifant staat:

0W9A39970W9A40710W9A40370W9A4031

De klipdas. Een klein knaagdier wat we dus tegen zijn gekomen op de rosten aan zee. Het schijnen erg slimme dieren te zijn. Je mag ze niet voeren en ik zou ze vooral niet aaien haha..

Tijdens de verdere reis zijn de koeien en de schapen van de boeren waar onze ogen op vallen. Mooi om te zien hoe wijd hier de omgeving is en hoeveel ruimte de dieren hebben om lekker rond te lopen. En dan zien we ineens iets zwart wits..

0W9A4140-bewerkt

Jazeker mensen, struisvogels.. We hebben er best veel gezien en ze waren lekker rustig aan het rondlopen en aan het eten. We zijn even gestopt om een foto te maken. Wat een mooie beesten.
Dit is overigens op een weg waar geen asfalt ligt. We hebben nog getwijfeld of het de goede weg was, maar we zagen een auto rijden, dus het zal wel kloppen dachten wij..
Het grappige was dat er wel gewoon aangegeven stond hoe je moest rijden. We hebben wat kuilen en waterpoelen ontweken en toen kwamen we na een lange weg weer op een verharde weg aan.

Nog wat kleine dorpjes doorgereden en toen zagen we het staan: Struisbaai. Wat een mooie plek. Dicht aan de zee en heerlijk rustig. In 1 woord PRACHTIG. Net als overigens onze kamer en wat een gastvrijheid. Super lieve vrouw die deze B&B Ocean View runt. Een echte aanrader voor diegene die nog eens naar Zuid-Afrika gaat en het zuidelijkste puntje Agulhas wil bezoeken.

0W9A419320190606_162006

Want daar zijn wij nog even geweest Agulhas, nadat wij onze koffers en spullen op de kamer gelegd hebben. Wat een mooi gezicht, ondanks de harde wind. We hebben gekeken en genoten van het mooie uitzicht. Mooi om te zien hoe de Atlantische en de Indische oceaan samen komen. Dat zorgt voor hoge golven en een flink gespetter.

0W9A41610W9A4158

Jullie mogen blij zijn dat het geen geurblog is. We hebben namelijk bij een lokale eettent gegeten. We hadden een ovenheerlijke pizza. Ingrediënten: Spek, Banaan en heul veul KNOFLOOK!!!! Maar heeeeel lekker. HIerna lekker terug gegaan naar de B&B en weer een leuke blog geschreven voor alle thuisblijvers.

Ondertussen was Rick nog even foto's aan het maken van de prachtige sterrenhemel...

0W9A4220

Heel veel liefs vanuit Struisbaai!

1. Paul:
    6 juni 2019
    Gaaf om te lezendat jullie het naar het zin hebben.
  2. Aad:
    Schitterend
    Mooi geschreven en zo blijven we op de hoogte en daar genieten we van
    Papa
  3. Mirjam:
    6 juni 2019
    Euhm... Spek, banaan en knoflook??? Wat een combinatie! Hahaha. Ik kijk elke dag uit naar jullie verhaal. XXX
  4. Kitty:
    Blijf schrijven!!!
    Geniet op afstand mee met jullie
  5. Dianne:
    7 juni 2019
    Wat hebben jullie een mooie reis geniet er van en wij genieten met jullie verhalen me