Op naar de Tafelberg!

5 juni 2019 - Cape Town, Zuid-Afrika

Dag 2 in Kaapstad..

We hebben er zin in, de zon schijnt de lucht is blauw hop hop naar de tafelberg!!

0W9A3839-HDR

Na weer een heerlijk ontbijt hebben we een schuttelbus geregeld die ons om 12.00 uur ophaalt bij het hotel. Dit is echt een super service van het hotel die volledig gratis is. Meteen even geregeld dat we om 18.30 uur weer opgehaald worden bij het V&A waterfront en vanaf daar naar ons hotel gebracht worden.

Na het ontbijt moesten we nog even wachten tot de schuttelbus er was, dus even lekker weer op het strand rondlopen. Dit keer was er een zonnetje bij, dat was toch wel even genieten.

0W9A38790W9A3889

We werden om kwart voor twaalf geroepen dat de schuttelbus er al was, dus tot zover gaat het helemaal top met onze planning!
Wat overigens ook wel leuk is om te vertellen, is dat mensen hier best goed rijden, maar het toch allemaal erg chaotisch overkomt. Althans dat vind Patricia en Rick niet haha, die ziet er niks geks aan ;)
Eenmaal aangekomen in het centrum, hebben we even gewacht tot de bekende ''Hop on Hop off'' bus er weer was.
Aangezien we toch moesten wachten hebben we meteen maar even wat te drinken gehaald bij het opstappunt van deze bus.
Daar ging onze planning.... Op een tv scherm was het eerste wat we zagen: Closed during weather conditions

NEEEEEE..... Dit ga je toch niet menen.. we hebben het toch maar even nagevraagd, maar volgens alle weerberichten (voor zover die je hier kan geloven, want dit veranderd nogal  veel) zou het gaan regenen en stormen (bedankt nederland voor deze storm die jullie ook gehad hebben haha) en dus geen tafelberg..

Maar goed, we waren nu toch bij de bus, dus dan maar rondrijden en gaan kijken bij de dingen die er wel open waren. Onze keuze viel vandaag op de Kirstenbosch tuinen. Hier zijn vele planten en mooie bloemen te bewonderen.
Op weg er naartoe was het zonnig en geen regen te zien, tot we richting de bergen gingen. Alles trok een beetje dicht en de eerste regen druppels waren ook vandaag weer van de partij. Nog even overlegd of we dan wel rond gingen lopen, maar ja we besloten toch te gaan, want anders is het ook zo zonde..

0W9A39470W9A39400W9A39320W9A3925

Het was er werkelijk prachtig! Een hoop gezien, oh nee dat is niet waar, want ja je raadt het al.... Het kwam er ineens met bakken uit hahaha..

Dus even een lekker warme chocolademelk genomen om op te warmen en weer een stukje gewandeld.. We zijn weer op de bus gestapt en uitgestapt bij Houtbaai. Een mooie plek met een enorm mooi uitzicht.
We hebben er een lekkere fish and chips gegeten. En ook hier begon het te regenen. Maar toch hebben we een zeehond gespot.. sorry niet op de foto vanwege de regen.. En omdat we het zielig vonden. Een zeehond werd geslagen om met mensen op de foto te gaan en in ruil hiervoor kreeg hij een visje, hier wilde wij niet aan mee doen.

IMG_20190605_161205IMG_20190605_161156

Nadat we alles gezien hebben, zijn we op de bus gestapt terug naar de stad. Hier hebben we nog even lekker rondgelopen en genoten van de sfeer.
We werden opgehaald door een schuttelbus, maar toen de chauffeur aankwam rijden bleek het een mercedes te zijn en reed super lekker..

Veilig aangekomen bij het hotel hebben we lekker een hapje gegeten.
Ondanks de regen vermaken we ons uitstekend! Morgenochtend begint de eerste reis van de rondreis. We proberen ook dan jullie weer op de hoogte te houden.

Liefs van ons!

20190605_103124

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Aad:
    5 juni 2019
    Fantastisch mooi verhaal en mooie foto’s
    Wel jammer van het weer maar proef wel jullie blijheid
    Veel plezier morgen
  2. Jolanda:
    5 juni 2019
    Lekker eten in houtbaai en de zeehond hebben wij 2jaar achter elkaar gezien maar werd toen niet geslagen.
    Was wel een rare man die traind wij mochten geen foto maken als je geen geld gaf.
    Geniet nog van alles daar.
  3. Marion:
    6 juni 2019
    Mooi verslag. Ondanks de regen hebben jullie genoten.