Zeg ken jij de mosselbaai?

7 juni 2019 - Mosselbaai, Zuid-Afrika

Heerlijk wakker worden met de zee als uitzicht.. Of ja eigenlijk was mijn uitzicht Rick, want die lag naast mij en de gordijnen waren nog dicht, maar vooruit :)

Na een lekkere warme douche hebben wij ons gemeld voor het ontbijt. Een heerlijke coupe met fruit stond ons al op te wachten..
Met een lekker bakkie koffie en een kopje thee erbij kon de dag beginnen.

We hebben onze koffers in de auto geladen en zijn vertrokken. Onze eindbestemming van vandaag is Mosselbaai.
Een dorpje aan de zee, de enorm blauwe zee!
De eerste verkeerscontrole overigens vandaag ook gehad, stelde niet veel voor en we mochten dan ook snel onze weg weer vervolgen.

Het was een route met veel snelweg, maar op zich vandaag niet zo erg, want het schoot wel lekker op allemaal.
We hebben vandaag ook niet veel foto's, vanwege het ''saaie'' uitzicht. Want ja het is niet saai hoor, maar het is wel veel hetzelfde, bergen... bergen.. en nog meer bergen.

IMG_20190607_120829

Ook was er vandaag veel akkerbouw, het was een enorme vlakte waar geen einde aan leek te komen, wel heel mooi om te zien. We hebben onze ogen uitgekeken.

Onderweg hebben we nog even getankt, want de tank ging aardig hard.. 2 mannen komen aangerend als wij het tankstation opdraaien, ze willen ons erg graag van dienst zijn. Voor ons prima, want er wordt getankt voor je en gelijk worden alle ramen grondig gewassen (wat nodig was na ons off-road avontuur van gister ;))

Eenmaal aangekomen in Mosselbaai, merkten we meteen dat we op een berg aangekomen zijn. Alle wegen zijn schuin en een hellingproef in Nederland is er niks bij. Gelukkig zit Rick nog steeds achter het stuur en is dat voor hem een eitje.. :)

0W9A4702-Pano

We hebben onze spullen bij de B&B neergezet en de kamer even bekeken. Heel mooi allemaal. Een douche en een bad en een aparte ruimte voor de wc eraan vast. Enige minpuntje.. de deur bij de wc is eruit, dus ja echt lekker ruikt het dan ook niet altijd haha..

Op pad naar de vuurtoren. Het is in de dorpen heel goed kijken, want de zebrapaden zie je pas erg laat en ze zijn verhoogd. Harder dan in zijn 1 eroverheen is dan ook niet raadzaam. We zijn inmiddels aangekomen bij de vuurtoren en de zee is erg wild vandaag.
Wat fotograaf Rick dan ook erg leuk vindt en zich volop laat gaan, wat jullie later op mijn filmpjes wel terughoren (klik..klik..klik..)

0W9A45220W9A44800W9A42860W9A4277

Nadat we een tijdje rondgelopen en gekeken hebben zien we Aquarium staan op een bord.. Wij gekeken en het was niet duur (20 R p.p; is ongeveer 1,80 euro.) Maar het bleek dan ook niet meer waard dan dat haha. Er zaten wat vissen in een bak en er zwommen twee haaien in een zielige bak. We zijn er dan ook snel weer weggegaan..

Inmiddels hadden we ook wel trek gekregen, maar hier is het schijnbaar erg normaal dat je pas vanaf 18.00 uur ergens kan eten.. (het was toen 17.00 uur). We zijn dus maar even terug gegaan naar de B&B. Hebben wat dingen uitgezocht die we morgen kunnen doen en zijn uiteindelijk terug gegaan naar een heerlijk restaurant genaamd: Delfino's.
Een lekkere hamburger met frietjes en als bijgerecht (was eigenlijk het voorgerecht maar dit waren ze vergeten) lekkere mozzarella sticks.

Lekker naar de B&B terug en een warme douche. Rick deed een poging lekker in bad, maar dit resulteerde in; of de benen onder water of zijn bovenlijf onder water. Dus toch ook een douche.

Wij gaan zo lekker slapen en morgen zullen we onze reis vervolgen, via de Garden route, naar St. francis bai.

Tot morgen lieve volgers van ons!!!

0W9A4257

1. Alice:
    7 juni 2019
    Weer mooi om te zien hoe jullie reis is. Vindt de foto's weer erg mooi.
    Liefs mam
  2. Mirjam:
    Jammer van je bad Rick! Hahaha. Veel plezier morgen 😘
  3. Aad:
    7 juni 2019
    Schitterend hoe je het allemaal neer zet
    Mooie foto’s krijg je een beetje indruk hoe het daar is. Geniet lekker samen. Op naar morgen
  4. Paul:
    7 juni 2019
    Mooie foto's en mooi verslag. Veel plezier nog.
  5. Esther:
    Heerlijk zeg!
  6. Marion:
    Mooi verslag
  7. Dianne:
    8 juni 2019
    Weer leuk om te lezen hoe jullie avontuur verloopt kijken al weer uit naar de dag van morgen. Have fun
  8. Kitty:
    Waahh! Gaaf. Reality..
    Uitzicht bij wakker worden..
    Ahumm...
    Humor..