Hobbel de bobbel

9 juni 2019 - Addo, Zuid-Afrika

Daar zijn we weer!!

Wat hebben we gister gelachen met het schrijven van de blog. Op de wc hebben we gezeten, terwijl we nu op de bank zitten voor de blog van vandaag.

0W9A4978

We hebben weer een heerlijk ontbijt gehad vanmorgen en zijn nog even richting strand gelopen.

0W9A49730W9A4970

Vandaag hoefde we maar 160 km te rijden, dus appeltje eitje voor ons.
We hebben gister tijdens het eten nog even nagevraagd waar het leuk winkelen is en daar zijn we dan ook naar toe op weg gegaan.

Jeffrey's Bay had een leuk groot winkelcentrum en daar hebben we even lekker rond gelopen en nog wat ''safari'' kleren ingeslagen. Daarna hebben we onze reis weer vervolgd naar Addo.
We moesten door Port Elisabeth en dat was wel even slikken. Voor het eerst sinds we in Afrika zijn hadden we allebei het gevoel; als de auto stilvalt hebben we een probleem. Een kilometers lange weg met aan beide kanten hutjes/huisjes. En vooral erg veel zooi overal..

IMG_20190609_123511

We hebben gelukkig nog net daarvoor getankt, maar ook daarbij hadden we niet zo iets van we stappen even uit om iets te drinken te halen. Maar gelukkig hebben tank stations hier een hele goede service waarbij je gewoon lekker in je auto kan blijven zitten terwijl werknemers van het tankstation voor je tanken en de ramen poetsen, ideaal want de ramen werden alweer iets stoffiger.

Maar goed heelhuids door de kilometers lange weg gereden en wat een gestuiter was het. Een enorm slechte weg, vergelijkbaar met de wegen in België maar dan nog 10x erger haha. Er kwam voor ons gevoel dan ook geen einde aan.
Tot we op een gegeven moment op een stuk kwamen en zagen staan Addo.
Onze eindbestemming van deze hobbel de bobbel reis.

We moesten een zandpad opdraaien en keken elkaar aan, als dit echt zo armoedig is dan draaien we om en rijden verder. Is eigenlijk ook gek want dan had je eindelijk het echte Afrika gevoel. Afijn een stukje verder op het zandpad zagen we staan River Front Estate. We reden er doorheen en wauw!!!
Super leuke witte huisjes en veel ruimte en veel te zien. We waren gelijk helemaal enthousiast.

0W9A5009-HDR0W9A50060W9A4992-Pano

We werden vriendelijk begroet door de eigenaresse van River Front Estate. Ze liet ons het huisje zien en dat was gewoon geweldig. We hebben een geweldig uitzicht vanuit onze ''woonkamer''.

Nadat we alle spullen uit de auto gehaald hebben zijn we op zoek gegaan naar een winkel, want hier moeten we zelf zorgen voor het eten en dan vooral het ontbijt. Dus hop weer in de auto en over het zandpad weer naar de hobbeldebobbel weg.

We kwamen aan de linkerkant een klein winkeltje tegen en zijn er naar binnen gegaan. Het assortiment was nou niet echt je van het dus we hebben wat drinken gehaald en verder gereden op zoek naar een ''gewone'' winkel. De eigenaresse van de Lodge had gezegd dat er aan de linkerkant een goede winkel zat met een aparte bakkersafdeling, nou dat klonk ons wel mooi..

Na 5 min rijden en rondkijken nog niks gevonden, omgedraaid en toen zagen we het staan: Deli. Dus wij het volgende zandpad weer ingedraaid. Die zouden wij thuis vermijden, maar als je hier bent en je ziet een zandpad, dan moet en zal daar vast wel iets goeds zijn haha.
Een mooie winkel voor de begrippen hier en ruime keuze. Ze hadden er zelf smeerkaas en bacon, dus wij allebei blij.
Ook hadden ze broodjes dus die hebben we ook meteen meegenomen als ontbijt voor morgen.

Het was nog lekker vroeg, rond 15.00 uur, toen we weer terugkwamen bij onze logde. We hebben daarna alleen nog maar genoten van het geweldige uitzicht en wisten niet hoe vaak we tegen elkaar moesten zeggen; oh wat is het hier mooi.. en wat kom je hier tot rust.

0W9A50220W9A50480W9A50650W9A5031

0W9A5108

Ineens zagen we in de verte iets lopen we dachten eerst nog dat zijn mensen, toen wij de camera erbij pakte en flink inzoomden zagen wij dat het geen mensen waren maar rennende koeien.

0W9A5078

Hierna hebben wij nog even lekker genoten van de PRACHTIGE zonsondergang die hier te zien was.

0W9A5205

Afijn wij gaan nog even een hapje eten bij het restaurant hier op het terrein en daarna lekker douchen en naar bed, want morgen om kwart voor zeven gaat de wekker. De safari staat gepland! :)

We wensen jullie nog een hele fijne avond volgers!!

1. Astrid Scheyvens:
    Geweldig 😍
  2. Aad:
    Top
    Geniet er maar lekker van
    Geweldige plaatjes
    Bedankt dat jullie ons zo op de hoogte houden
  3. Herman:
    9 juni 2019
    ‘T wordt mooier en mooier. Be preparred!!
  4. Alice:
    9 juni 2019
    Weer supermooie foto's en mooi verhaal. Geniet er maar lekker van. Veel plezier op safari
  5. Mirjam:
    9 juni 2019
    Mooi daar! Ik geniet via de foto's en de verhalen heerlijk mee. Net alsof ik er ook bij ben. Hihi. Kus.
  6. Dianne:
    9 juni 2019
    Weer een mooi verhaal. Nu op naar de safari ga er maar lekker van genieten en we kijken weer uit naar het volgende avontuur.
  7. Hugo:
    10 juni 2019
    Ook dit keer weer een glashelder verslag met mooie foto's. Blijk genieten..... maar vooral schrijven!!