Hakuna Matata

10 juni 2019 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Een vroege morgen was het vandaag. Om 6.00 uur ging de wekker al..
Maar goed je moet er iets voor over hebben om een safari dag te hebben.

We hadden van de eigenaresse gehoord over een binnendoor weg, door het Addo park, zodat je een deel afsneed en het was goed begaanbaar werd er bij gezegd. Ze heeft gezien met welke auto we hier naartoe gekomen zijn, dus we hadden er alle vertrouwen in.
Nou we kunnen jullie zeggen, we weten niet of de Polo van ons na ons gebruik nog bruikbaar is haha. Wellicht na dat de volledige onderkant verbouwd wordt wel.
Wat een kuilen/gaten en zand hebben we gezien. Het was een rit van 30 minuten waarbij wij volledig wakker gestuiterd zijn...

Maar.. we hebben dan wel meteen de zebra's en olifanten gezien die in Addo rondlopen. Dat is dan wel weer een leuk iets.

0W9A54280W9A5383

Afijn.. we kwamen aan bij de goeie kant van Addo en het was even wachten tot onze safari gids er was. We hebben alvast om ons heen gekeken want wat een mooie omgeving.

0W9A5240

Ja dat schrijven we veel, maar het is dan ook echt zo. Op zoveel plekken is het groen, staan er mooie bomen en is het gewoon zo lekker stil en rustig, je komt er van tot rust.

0W9A5409

We zien de auto van de Safari aankomen en er zitten nog 2 jonge vrouwen in de auto. We hebben deze dag een safari met nog 2 andere, wat super fijn is, want zo hebben we lekker veel ruimte in de auto en de vrouwen zijn super gezellig en we hebben dan ook leuk gekletst voor de rit begon. Allereerst heeft onze gids Langton alles uitgelegd. Wat wel en niet mag en de geschiedenis van Addo.

De rit gaat beginnen.. vol spanning zitten we klaar met de camera's en hopen een paar mooie plaatjes te kunnen maken. (Bij terugkomst bleken het er 1800 te zijn, oeps hihi)

_MG_1585

Het eerste dier dat we tegenkomen is een wrattenzwijn. Super leuk om te zien hoe deze dieren ook hier lekker in het wild rondscharrelen.

0W9A5268

We hebben daarna onze ogen uitgekeken, Zebra's, Koedoe's, stokstaartjes, apen en vogels in allerlei verschillende kleuren.
Het leek een steen, tot we dichterbij kwamen en goed keken. Het was een grote schildpad die zich lag op te warmen aan de zon.

_MG_20570W9A5706

Ook kwamen we een oud skelet tegen wat een paar uur oud was, met de vliegen eromheen. Ook gaaf om te zien.

_MG_1589

We reden een stuk verder en toen zagen we ineens rechts in het gras een wit/beige schim, onze gids stopte en reed terug achteruit. Het bleek een jonge leeuwenman te zijn. Wat een prachtig beest en hij bleef zo rustig en relaxed liggen alsof wij niet eens zichtbaar waren. We hebben dus uitgebreid foto's genomen van hem. Na een tijdje had hij genoeg van ons en draaide zich om en liep het struikgewas in. Na een paar tellen kwam er ineens een leeuwin te voorschijn die ook rustig op haar gemak een stukje verder liep. Langton vertelde ons dat dit broer en zus zijn en dat zij samen verder getrokken zijn, nadat een aantal jaren terug hun moeder overleven is.
Geniet hier van de mooi geschoten foto's (we hebben er zoveel meer, maar die bewaren we).

0W9A5638_MG_16350W9A55420W9A5507

Nadat we helemaal hyper waren van de geweldige leeuwen, zijn we een stuk verder gereden en daar kregen we een heerlijk verzorgde lunch. Een lekkere BBQ. Het was echt heerlijk. Even uitgebuikt en de reis weer vervolgd.

_MG_1780

Er werd ons verteld dat er iets verderop wat olifanten stonden die echt de moeite waard waren om te gaan kijken. Zo gezegd, zo gedaan.. we zijn verder gereden en zagen vanaf een heuvel een aantal olifanten staan. Toen we steeds dichterbij kwamen viel ons op dat het en enorme groep olifanten was, van wel 50 bij elkaar. Zo indrukwekkend om te zien en zo dichtbij! We hebben er even gestaan om alles tot ons in te laten werken en hebben natuurlijk mooie foto's gemaakt.

_MG_19770W9A6062_MG_1570

Daarna hebben we nog een leuke ronde gereden waarin nogmaals bijna alle dieren zich lieten zien. We hebben dan ook een geweldig mooie dag gehad waar wij nog lang van nagenieten. We hopen dat jullie genieten van de eerste foto's de wij hier voor jullie erbij zetten.

_MG_21090W9A58650W9A58250W9A58070W9A54040W9A5337

Slaap lekker straks mensen en wij zullen morgen weer een nieuwe blog schrijven voor jullie! Doegjes :)

_MG_2224

1. Esther:
    Wow wat gaaf!!
  2. Herman:
    10 juni 2019
    Kijk.......en dan ben je nog niet in het Kruger!!! Gaaf hoor.
  3. Aad:
    Prachtige foto's
    Mooi om te zien
    We genieten mee
  4. Cindy:
    10 juni 2019
    Inderdaad heel gaaf zeg, en niet te vergeten: jullie zien er zelf ook top uit in jullie safari kleding. Stop dus vooral niet met schrijven en foto's toesturen, Wij willen niets missen en genieten mee van jullie reis. 😘
  5. Mirjam:
    10 juni 2019
    Timon en Pumba!!!! En Simba en Nala!!! Echt super gaaf!
  6. Alice:
    10 juni 2019
    Whow wat geweldig. Super mooie foto's. Het Is een heel indrukwekkende reis voor jullie. Wat bijzonder dat jullie ons zo mee laten teizen
  7. Dianne:
    Wat een mooie dag moet
    Dit weer geweest zijn. En mooie foto's. We kijken weer uit naar morgen.
  8. Hermien en Frans:
    Gaaf !!! Genieten !!!
  9. Paul:
    Mega gaaf
  10. Marion:
    11 juni 2019
    Prachtige foto's. Om de dieren in hun eigen habitat te zien moet overweldigend zijn.