Na een goeie nacht, eerste wildlife al gespot!

4 juni 2019 - Cape Town, Zuid-Afrika

Na een heerlijke nacht in een geweldige hotelkamer, worden we allebei wakker.
We hebben allebei heerlijk geslapen en hebben zin om Kaapstad te gaan ontdekken.

Op naar een ontbijtje in het hotel..
Het was geen ontbijtje, maar een heerlijk ontbijt! Keuze genoeg en heerlijk vers allemaal.
We hebben dan ook een goede start van de dag. Tijdens het ontbijt even besproken wat we kunnen gaan doen vandaag..
Aangezien het nogal mistig is, besluiten we om eerst even lekker op het strand voor het hotel onze benen te strekken.. Nee mensen geen halve marathons, gewoon even op ons gemak wat rondkijken en foto's maken. En toen was daar ineens ons eerste wildlife!!

0W9A3731

Bij de balie van het hotel waren meerdere folders uitgestald, zo konden we even goed kijken wat ons leuk leek om te gaan doen deze dag.
Het werd een tripje naar de stad.. Het weer was niet echt opperbest dus een bezoekje aan de beroemde tafelberg hadden we voor vandaag uitgesloten.

0W9A3716

Door een taxi naar de stad vervoert en daar hebben we onze ogen uitgekeken.
Eerst een bezoek aan het zee-aquarium van Kaapstad. Mooie vissen en heel mooi en ruim opgezet. Veel te zien, van zeepaardjes tot pinguïns. Voor we het wisten waren we er al 2 uur rond aan het lopen. En een leuke magneet van mooie bestemmingen hoort er dan ook natuurlijk wel bij!

IMG_20190604_1257220W9A37850W9A381820190604_224600

Op naar het volgende..

Een leuke rondreis met een ''Hop on- Hop off'' Bus, deze bus brengt je naar alle bezienswaardigheden van de stad. Vandaag maar gekozen voor de blauwe lijn die helemaal rond om de tafelberg via de wereldberoemde Kirstenbosch tuinen(waar we door de extreme regen helaas niet rond zijn wezen lopen), richting het vissersdorpje Houtbay en toen langs de kust weer terug richting de opstap plaats in Kaapstad.

20190604_223746IMG_20190604_134421

Aangezien het bij terugkomst in de stad nog steeds regende zijn we als eerste door de V&A artgallery gelopen.
Wat was er veel te zien. Mensen die zulke mooie dingen maken van zulke simpele dingen. Zo kwamen we op een gegeven moment langs een plek waar allemaal gekleurde dieren stonden. Het zag er super mooi uit. Toen we beter keken zagen we een bordje: Made of old Flipflops.
Oftewel, deze man maakte gewoon hele mooie dingen van oude slippers. We konden het dan ook niet laten en hebben dit leuke olifantje mee genomen.

20190604_224442IMG_20190604_174559

Na deze artgallery hebben we de rest van de V&A mall bezocht. Sommige waren onbekend, maar sommige bekend.
We werden om half zeven opgehaald door een taxi die ons weer naar ons hotel zou brengen.
Een leuke drukke terugreis gehad, met een aardige taxi chauffeur. Het valt ons dan ook erg op hoe aardig en behulpzaam de mensen hier zijn. Daar kan Nederland nog iets van leren haha.

IMG_20190604_175853GOPR0195

Bij terugkomst in het hotel hebben we ons even opgefrist en vooral opgewarmd, want we waren inmiddels aardig natgeregend.
Zo, klaar voor het avond eten. We hadden al besloten om in het hotel iets te eten, dus op naar het restaurant van het hotel.

Rick had een lekkere biefstuk en ik heb een heerlijke vis op, ik weet alleen dat het witvis was en super lekker!
Een aardige bediende heeft ons toen getrakteerd op een toetje, omdat het onze huwelijksreis is.

IMG_20190604_204100

Ja dat ziet er lekker uit he? Nou dat was het ook!!!!

Dag 1 in Kaapstad zit erop, we hebben genoten en gaan nu lekker slapen om morgen weer een leuke dag samen als man en vrouw, klinkt nog steeds beetje onwennig, Zuid Afrika verder te ontdekken.

1. Jolanda:
    5 juni 2019
    Wat klinkt het leuk allemaal
  2. Astrid Scheyvens:
    6 juni 2019
    Oooooohhhhh leuke souvenirs.. vergeet geen schelpje, handje zand mee te nemen, leuk om het olifantje bij te zetten 😀.. veel plezier