De Vliegreis

3 juni 2019 - Cape Town, Zuid-Afrika

De dag van vertrek..

We werden in de middag naar het vliegveld in Amsterdam weggebracht door Alice (moeder van Rick) en ook Oma reed gezellig mee.
Toen wij afgezet zijn hebben wij de bagage ingecheckt. Lekker rond gelopen en gekeken en daarna zijn we in het vliegtuig naar Frankfurt gestapt waar wij uiteindelijk overgestapt zijn op het vliegtuig naar Johannesburg.

IMG_20190602_211918IMG_20190603_062104

De reis van Amsterdam naar Johannesburg duurde ongeveer 45 minuten en was een goede reis. We hadden mooie plaatsen en genoeg ruimte voor Rick zijn lange benen. Ik, Patricia, heb daar gelukkig als klein meisje niet veel last van :)

Eenmaal aangekomen op Frankfurt hebben we na een controle van de paspoorten, ons vermaakt op het vliegveld. Veel te zien en ook nog wat lekkers gegeten en gedronken.

In het vliegtuig naar Johannesburg hadden we niet veel ruimte, maar toch hebben we de reis goed doorstaan. Rick heeft lekker af en toe liggen snurken en ik, Patricia, heb ook af en toe mijn ogen dicht gehad.
Het was een lange vlucht van bijna 11 uur. We waren dan ook erg moe..
Omdat we niet zeker wisten of en hoe het zou lopen op Johannesburg hadden we een latere vlucht geboekt naar Kaapstad. Uiteindelijk hebben we van half 9 tot half 4 moeten wachten. We waren dan ook blij dat we zo nu en dan iets konden drinken en ook hebben we een hapje gegeten. Met veel moeite wisten we onze ogen open te houden tot we in het vliegtuig zaten.
Na nog geen 5 minuten nog voor we de lucht in gingen sliep ik al, en Rick niet heel veel later.

IMG-20190604-WA0009IMG-20190604-WA0007

Eenmaal aangekomen in Kaapstad hebben we onze koffers opgehaald, wat eigenlijk vrij vlot ging. En nog geen half uur nadat we het vliegtuig verlieten stonden we al buiten. Op naar de autoverhuur, wat op nog geen 5 minuten lopen van het vliegveld zat.

Een leuke volkswagen polo, witte, die Rick lekker mag besturen. Mij niet gezien hier op de weg.. Wat een chaos en gedoe haha...
Rick rijdt alsof hij niks anders gewend is, dat is wel fijn.

Na een lange en vermoeiende reis zijn wij geïnstalleerd in het hotel.. Slaap lekker!