Twijfel.. Twijfel.. Twijfel...

14 juni 2019 - Montagu, Zuid-Afrika

Na een, tja hoe zullen we het noemen, vermoeiende nacht zijn we allebei wakker...
Een twijfelaar als bed is niet aan ons besteed, laten we het daarop houden haha.

0W9A686720190614_153916_resized

We krijgen een heerlijk ontbijt met muesli, yoghurt en een toast.
Het lijkt ons wel dat de gastvrouw niet veel mensen ziet, want zodra ze ons ziet blijft ze non-stop kletsen.
Voor diegene die Rick een beetje kennen als hij net wakker is.. Inderdaad niet zo'n heel strak plan maar gelukkig bleef Rick beleefd en is hij snel een sigaretje gaan roken.

We hadden gisteravond gekeken wat er zoal te doen was in de buurt en we hadden een paar opties; paardrijden, quad rijden en een heerlijk hot spring bezoeken.
We besloten om eerst lekker te gaan paardrijden (jaja ook Patricia te paard..) en zijn op weg naar het adres gegaan waar de paarden verhuurd worden voor leuke buitenritten.
Eenmaal daar aangekomen, was het hek dicht en na het aanbellen deed er niemand open. Weg optie 1...

Optie 2, quad rijden, was een stuk verder rijden. We gingen op weg en onze navigatie gaf op een gegeven moment aan dat we ergens rechts moesten. Het was dan wel een onverharde weg, maar wij hadden inmiddels hier geleerd, ook daar kunnen leuke dingen te zien zijn. Afijn we zijn het pad doorgereden en doorgereden en nog verder doorgereden.. Maar nergens geen verhuurbedrijf voor Quads.. Toen we aan het einde van deze onverharde weg aankwamen zijn we maar omgedraaid en het hele stuk (dit was zo'n 25 km) weer terug gereden naar de verharde weg.

0W9A6870

Toen maar besloten om de verharde weg verder te vervolgen om te zien of we dan wel bij het goede plaatsje uit zouden komen.. We hebben nog even een tussenstop gemaakt bij een mooi uitkijkpunt en zijn onze weg vervolgd..
Nadat we het bord bijna voorbij reden, zijn we een weg ingedraaid (ook dit was weer onverhard) en bleek er een soort boerderij te staan, met een bord ''Parking''. We zijn er even gestopt en dachten dat we niet goed zaten, maar al snel kwam er een aardige meneer aanlopen en die vertelde ons dat we goed zaten en dat hij de Quads verhuurd.

0W9A69010W9A6897

Dat is mooi, want we hadden toen al zo'n 2 uur rondgereden haha..
We zijn op de quad gestapt en hebben eerst een stukje bij de boerderij gereden om te voelen hoe de quad reageert enz. We waren er al vrij snel achter en hebben onze weg vervolgd naar een mooi stuk natuur achter de boerderij.
Helaas na  een half uur kreeg de quad van Rick kuren. Hij viel stil en wilde niet meer starten.. Wel lastig als je een stuk verder staat.. Uiteindelijk kreeg Rick hem toch weer aan de praat en zijn we terug gegaan richting boerderij, om toch deze maar even om te ruilen.

500 meter voor we bij de boerderij waren stopte de quad er weer mee. Patricia is toen de eigenaar gaan halen en gelukkig kon de quad omgewisseld worden en konden wij weer verder gaan genieten van al het moois om ons heen.

0W9A69400W9A69240W9A6885

Nadat we ongeveer 2 uur rond gecrossd hebben, besluiten we dat het leuk was en gaan we weer richting onze B&B.
Dit keer heeft Patricia terug gereden en was ook best een beetje spannend, dat linkse gedoe ook hier ;)

We hebben ons omgekleed, want we hadden nu wel zin in een beetje doelloos rond dobberen in een lekker verwarmd zwembad.
Zo gezegd, zo gedaan.. We zijn naar de Hot Springs gereden. Een heel mooi soort vakantie resort waar ze een mooi zwembad bij hebben.
Boven het water was het best koud (zo'n 14 graden), maar eenmaal in het water was het lekker. Ze hadden een wat kleiner stukje wat extra warm was en daar hebben we nog even heerlijk gelegen, even opwarmen..

Hierna hebben wij ons lekker omgekleed en zijn terug gegaan naar onze B&B. We hebben even gekeken wat we vanavond eens zouden eten.. Het is een pizza voor Patricia en een burger voor Rick geworden. Het was heerlijk! Na het hoofdgerecht hebben we nog een lekker ijsje genomen. Bij het krijgen van de rekening bleek dat het eten bij elkaar nog geen 20 euro was, dat is nog eens goed uit eten gaan!

Daarna zijn we lekker terug gegaan naar de B&B. En zoals elke avond schrijven we weer een leuke blog voor onze (hardwerkende)thuisblijvers.
Het kan zijn dat als we in Kruger zijn(we vertrekken morgenavond richting Johannesburg en worden de dag erna opgehaald, SPANNEND!! ZIN IN!!!! )geen goede Wifi hebben, maar we gaan ons best doen ook dan elke avond een leuke blog te typen. Dus

Fijne avond!XxX

1. Paul:
    14 juni 2019
    Hey stelletje scheur neuzen goed te lezen dat het goed gaat.
    Geniet er nog maar goed van.
  2. Alice:
    14 juni 2019
    Weer n mooie dag geweest. Veel plezier in het kruger park.
  3. Aad:
    14 juni 2019
    Top weer zo’n mooi verhaal
    Geniet straks in het park
  4. Klaas:
    Gaat hartstikke goed daar .leuk om te lezen groetjes Klaas